رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه فرآیند پتروشیمی نباید برای تولید بنزین و کمبود جبران آن به کار گرفته شود، تاکید کرد: عمر استفاده از بنزین با بنزن بالا به پایان رسیده است.
به گزارش شانا، به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور عصر دیروز(شنبه ۲۴ خرداد) در بوشهر،در نشست خبری، با بیان اینکه براساس قانون مرجع تشخیص آلودگی هوا و تعیین استانداردهای آن، همچنین مرجع تشخیص کیفیت سوخت استانداردهای آن سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: در دوره جدید سازمان حفاظت محیط زیست (اطلاعاتی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت) به این یقین رسیدیم که کیفیت بنزین توزیعی در کشور پس از سال ۸۸ افتی محدود داشته است.
ابتکار با تاکید بر اینکه این موضوع باعث تشدید آلودگی هوای کشور شد، افزود: تمامی این اسناد در اختیار مدیران اسبق سازمان هم بوده است، ولی دولت گذشته ترجیح می‌داد موضوع را در سکوت خبری نگه دارد.
وی ادامه داد: پس از جلسات متعدد با کارشناسان، متخصصان،دانشگاهیان و مراکز مستقل پژوهشی همه گزارشها حاکی از آن بود که بنزین توزیعی حاوی مقادیر زیادی از بنزن بود، به همین منظور با همراهی وزارت نفت و وزیر نفت، دستور توقف کامل توزیع بنزین پتروشیمی صادر شد که این یکی از دستاوردهای مهم سازمان حفاظت محیط زیست است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت سلامت و زندگی مردم گفت: با هیچ دلیلی نباید این موضوع به مخاطره بیفتد.
ابتکار با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست کلیه اسناد آلودگی بنزین پتروشیمی را در اختیار مراجع مختلف قرار داده است ادامه داد: این اسناد در جلسه کمیسیون انرژی مجلس هم ارائه شده و موضع سازمان در این موضوع کاملا روشن است .
وی با تاکید بر اینکه قصد عقب نشینی از موضع خود را نداشته و دولت در این موضوع کاملا یکپارچه و هماهنگ است، گفت: عمر استفاده از بنزین با بنزن بالا به پایان رسیده و این پرونده مخدومه شده و فرایند پتروشیمی نباید برای تولید بنزین و کمبود جبران آن به کار گرفته شود.
معاون رئیس جمهور مهمترین گام وزارت نفت در دوره گذشته مسئولت وی را حذف سرب از بنزین اعلام کرد و افزود:در این دوره هم توزیع بنزین یورو ۴ و حذف بنزین آلوده پتروشیمی است.
ابتکار در پاسخ به سئوالی در مورد تاثیر زیست محیطی نیروگاه اتمی بوشهر بر خلیج فارس گفت:سازمان حفاظت محیط زیست نظارت کلی بر آلاینده‌ها دارد، ضمن اینکه بر‌اساس اعلام سازمان انرژی اتمی تمام ملاحظات زیستی و بین‌‌المللی در این زمینه انجام شده و مورد تایید است.
وی در ارتباط با نقش سازمان حفاظت محیط زیست در رسیدگی به تخلفات زیست‌ محیطی در عسلویه افزود: از نظر اختیار قانونی مشکلی نداریم، هر چند در دولت قبل کمترین توجه به این موضوعات می‌‌شد، اما برای حل موضوع برنامه مدیریت زیست محیطی را از شرکتهای نفتی در عسلویه خواستیم که اعلام کنند.
ابتکار تصریح کرد: دولت در این زمینه مصمم است، اما در گذشته نه چندان دور، عسلویه از ضوابط استانداردهای محیط زیست به‌ طور کلی رها بود و همین عامل بدترین شرایط زیست محیطی را در منطقه به وجود آورد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: برنامه لایحه هوای پاک‌ در دولت در حال نهایی شدن است که با این برنامه بسیاری از معضلات زیست محیطی مشخص خواهد شد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات