سهام مجتمع های پتروشیمی بعلت ارزش افزوده بالا همواره یک سهام سودآور بشمار می رود.
سرپرست امور مجامع و سهام هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هلدینگ خلیج فارس با توجه به شرکت های عضو بعنوان بزرگترین هلدینگ بورسی ایران نقشی پررنگ در بازار سرمایه ایران دارد .
خسرو رحمتی افزود: پتروشیمی ها بعلت ماهیت تولیدی و نیز دارا بودن نقش تاثیرگذار در توسعه اقتصادی کشور از اهمیت خاصی در بازار سرمایه برخوردار هستند، بطوری که همیشه سهامشان قابل دفاع است.
وی ادامه داد: نوسان بورس سبب نشده تا شرکت های پتروشیمی با چالش جدی مواجه شوند و هرچند که سهامشان نسبت به پارسال نوسان بیشتری را تجربه کرده است، اما در رفت و برگشت های شاخص ها شیب کمتری داشته اند.
سرپرست امور مجامع و سهام هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: پتروشیمی هایی که دارای طرح های توسعه ای هستند در بازار وضعیت مطلوبی دارند و هلدینگ خلیج فارس نیز با توجه به ماهیت خود چند طرح توسعه ای بزرگ را در دست ساخت دارد.
به گزارش شانا مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس چندی پیش در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: شرکت های عضو این هلدینگ موفق شدند در سال گذشته بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریال محصول را روانه بازارهای داخلی کنند.
عباس نژاد سلیم افزوده بود: هلدینگ خلیج فارس ۱۰ درصد از بازار سرمایه ایران را در اختیار دارد و ۴۰ درصد از تولید در صنعت پتروشیمی ایران متعلق به شرکت های عضو هلدینگ است.
وی ادامه داده بود: حجم فعالیتهای هلدینگ خلیج فارس در تمام جنبه ها روند افزایشی را طی می کند و پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال فروش داخلی داشته باشیم و در زمینه صادرات نیز جهش قابل توجهی برای سال ۱۳۹۳ پیش بینی شده است.
وی تصریح کرده بود: ایران دارای مزیت رقابتی در صنعت پتروشیمی است که باید از آن بخوبی استفاده کرد و هلدینگ خلیج فارس بدنبال افزایش و تنوع تولید در آینده است.
به گزارش شانا، ۱۵ شرکت پتروشیمی عضو هلدینگ خلیج فارس هستند که سهم بزرگی را در تولید و صادرات محصولات پتروشیمی دارند.
این شرکت ها شامل مجتمع های پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی اروند، شهید تندگویان، بوعلی سینا، پتروشیمی فجر، پتروشیمی خوزستان، شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی، شرکت ره آوران فنون جنوب، شرکت پتروشیمی نوری، پتروشیمی پارس، پتروشیمی مبین، شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، شرکت بازرگانی پتروشیمی و شرکت پتروشیمی بین الملل هستند.
از مجموع شرکت های عضو هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس،٧ شرکت تولیدی، ٢ شرکت تامین کننده یوتیلیتی و مابقی بازرگانی و خدماتی هستند.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات