بسته فرهنگی «صلح و امید» برای اهدا به کاپیتانهای نفتکشهای خارجی در پایانه صادراتی جزیره خارک تهیه و با حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به جزیره خارک، این بسته که توسط روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی تهیه شد، شامل صنایع دستی، کارتهای پستال ویژه معرفی مناطق مختلف ایران، کاتالوگ و… است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ظهر روز چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت)  با ادای احترام به مقام شهدای گمنام جزیره خارک از تاسیسات قدیمی و باستانی این جزیره بازدید کرد و در جریان این سفر از اسکله تی و سی آیلند، مخازن ذخیره سازی، نفتکش سوخت سان بانگ، قنات اودنه، معبد پالمیران، بقعه میرمحمد هنویه، مراکز فرهنگی و هنری جزیره خارک، تاسیسات نفتی فلات قاره و پتروشیمی خارک بازدید کرد.
در این سفر جلسه هم اندیشی مشترکی با حضور دکتر نعمت الهی برای استفاده از پیشنهادها و اظهارنظرهای مدیران و روسای شرکت پایانه های نفتی برای راه اندازی موزه نفت در جزیره خارک برگزار شد.
به گزارش شانا، جزیره خارک به عنوان یکی از بزرگترین و فعالترین مراکز بارگیری نفت خام در جهان به خط لوله های انتقال نفت خام از مناطق اصلی صنعت نفت ایران به آن منتهی می شود سخن بسیار در سینه دارد.
اسناد موجود نشان می دهد که جزیره ۲۴ کیلومتر مربعی خارک در طول ۲۸۸۸ روز جنگ تحمیلی، ۲۸۳۴ بار مورد حمله هوایی و موشکی دشمن قرار گرفت که از این میزان، ۵۵۹ مورد آن حمله علیه تاسیسات این جزیره بود، با این وجود جریان صدور نفت حتی برای یک روز هم قطع نشد.
با توجه به نقش جزیره خارک در دوران دفاع مقدس به نظر می رسد راه اندازی موزه نفت به عنوان ویترینی برای نمایش تلاشهای بی بدیل و از خودگذشتگیهای دوران جنگ تحمیلی در این جزیره راهبردی، بتواند گام بلندی در اشاعه فرهنگ استقامت و پایداری باشد.
با راه اندازی این موزه در جزیره خارک می توان ضمن نگه داشتن یاد جان باختگان جنگ تحمیلی کاری کرد تا مردم و نسل جوان بتوانند درک صحیحی از صنعت نفت، ضرورت سخت کوشی و جان فشانی برای اعتلای این صنعت که نیاز اول و اصلی امروز کشور است، داشته باشند.
این موزه همچنین می تواند محلی برای نگهداری، ثبت و ضبط آثار ارزشمند صنعت نفت و یادمانی از مجموعه تلاشها و جانفشانی های انجام شده در طول تاریخ صنعت نفت و همچنین محلی برای نمایش ظرفیتهای ادبی و پتانسیلهای فرهنگی و ارزش های تاریخی موجود در این جزیره برای نسل جوان ایران اسلامی باشد تا از نزدیک با دشواریهای نحوه صدور نفت خام و شرایط آنها در این منطقه آشنا شوند.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات