مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران از راه اندازی پایانه صادراتی خلیج فارس در آینده ای نزدیک خبر داد.
محمدباقر سلیمانی در گفتگو با خبرنگار شانا در خصوص آخرین وضعیت پایانه صادراتی خلیج فارس در بهرگان گفت: پیمانکار، خطوط اصلی FSU خلیج فارس را احداث کرده و تنها بخش اتصال ارتباطات مانده که قاعدتا باید ظرف یکماه پایان یابد.
به گفته وی، در صورت راه اندازی FSU خلیج فارس، امکان مزایده و فروش پایانه سورنا وجود دارد.
به گزارش شانا، این درحالیست که بهره برداری از پایانه صادراتی خلیج فارس، بارها در ماه های پایانی فعالیت دولت دهم وعده داده شد و بر اساس آخرین اعلام مدیرعامل وقت شرکت نفت فلات قاره ایران، قرار بود این پایانه در اردیبهشت ماه سال گذشته به بهره برداری برسد.
احتمال کنارگذاشتن صدرا از میدان رشادت
مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران در ادامه با اشاره به برنامه های این شرکت برای توسعه میدان رشادت گفت: هم اکنون پیاده سازی برنامه تقویت سازه را در سکوی قدیمی رشادت درنظر داریم.
سلیمانی اظهار داشت: با توجه به مطلوب نبودن عملکرد شرکت صدرا و تاسیسات دریایی در عمل به تعهدات خود در میدان رشادت، ادامه این رویه منجر به کنار گذاشتن صدرا از توسعه این میدان می شود.
گفتنی است شرکت نفت فلات قاره ایران در زمره یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نفت دریایی جهان قرار دارد و بخش قابل توجهی از تولید نفت کشور را در طول بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر از گستره آبهای خلیج فارس با پیشینه نیم قرن تجربه بر عهده دارد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات