سخنگوی رسمی موسسه سزار مانریک از دولت اسپانیا به دلیل حمایت از حفر چاههای نفتی در جزایر قناری انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری البلد،  آلفردو دیاز از دولت اسپانیا به دلیل پشتیبانی از شرکت رپسول برای اجرای  پروژه حفاری در جزیره «لاتزاروته» مجمع الجزایر قناری، به شدت انتقاد کرد.
این پروژه در مساحتی به طول ۶۰ کیلومتر از ساحل و در عمق سه هزار متری دریا اجرا می شود و انتظار می رود از ماه سپتامبر امسال آغاز شده است و تا ماه دسامبر به بهره برداری برسد.
آلفردو با توصیف جزیره “لانزاروته” به عنوان بخشی از بهشت روی زمین، افزود: با این وجود برخی می خواهند آن را از بین ببرند، این جزیره  ۱۰۰درصد از انرژی مورد نیاز خود را از انرژیهای پاک تجدید پذیر مانند  انرژی خورشیدی، امواج دریا و باد تامین می کند.
وی افزود: این نخستین باری نیست که رپسول قصد انجام پروژه حفاری را در این جزیره دارد، در ماه مارس سال ۲۰۱۲ نیز اقدامهای این شرکت با مخالفت حامیان محیط زیست و کمپین بیش از ۲۰۰ هزار امضا برای توقف فعالیت شرکتهای نفتی در این منطقه روبرو شد.
سخنگوی موسسه سزاز مانریک، گفت: مخالفان این پروژه با توجه به خطرهای ناشی از ساخت تاسیسات نفتی برای عناصر طبیعی جزیره لانزاروته چون جزر و مد، لاک پشت های دریایی و برخی از گونه های نهنگ ساکن در آبهای مجاور آن، در صدد شکایت به دادگاه عدالت اروپا هستند.
لانزاروته شرقی‌ترین جزیره از جزایر قناری و در اقیانوس اطلس قرار گرفته‌ است.
این جزیره که در ۱۲۵ کیلومتری کرانه آفریقا و هزار کیلومتری شبه‌ جزیره ایبری واقع شده‌ است بخشی از استان لاس‌ پالماس اسپانیا به شمار می‌آید

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات