عباس کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این که واردات بنزین از خردادماه امسال متوقف شده است، در مورد علت آن توضیح داد: علت این که در یک ماه گذشته بنزین وارد نشده این است که می‌خواهیم بنزین یورو۴ وارد کنیم.
به‌گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، به مدیریت امور بین الملل و بازرگانی شرکت ملی نفت که وظیفه معاملات نفتی را در کشور به‌عهده دارد، دستور داده شد که بنزین با استاندارد یورو۴ وارد کند.
کاظمی در پاسخ به این سؤال “در حال حاضر که واردات بنزین و دریافت ریفرمیت پتروشیمی برای ارتقای اکتان بنزین پایه متوقف شده است، چگونه نیاز بنزین داخل کشور تأمین می‌شود” گفت: هم اکنون، ذخایر بنزین کشور مطلوب است، از سوی دیگر حجم بنزین تولید داخل به روزانه ۶۲ میلیون لیتر رسیده است.
امروز، سید مسعود میرکاظمی؛ رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرده بود: اسناد وزارت نفت مشخص می‌کند در حال حاضر بنزین با استاندارد یورو۲ وارد کشور می‌شود و طبق اعلام آقایان قرار است از نیمه تیرماه امسال بنزین با استاندارد یورو۴ وارد کشور شود.
روابط عمومی پالایش و پخش: واردات بنزین متوقف نشد!
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در پی درج خبری در برخی  رسانه ها مبنی بر “توقف واردات بنزین” اطلاعیه ای صادر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، متن اطلاعیه به شرح زیر است:
واردات بنزین به کشور بر اساس ضوابط و مقررات قانونی به هیچ عنوان متوقف نشده بلکه با توجه به ذخایر مطلوب بنزین کشور و بنا به دستور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران میزان واردات بنزین در خرداد ماه به صورت مقطعی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
شایان ذکر است بر اساس ابلاغیه هیات دولت به وزارت نفت در اواسط اردیبهشت ماه امسال مبنی بر قطع دریافت اکتان افزا از مجتمع های پتروشیمی، مقرر شد کمبود بنزین مصرفی کشور از طریق واردات بنزین یورو ۴ توسط وزارت نفت جبران شود که به همین منظور برنامه ریزی برای واردات بنزین با استاندارد یورو ۴ به عمل آمده و در بازه زمانی یک ماه آینده واردات بنزین یورو ۴ عملیاتی خواهد شد.
هم اکنون امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران متولی واردات بنزین به کشور با استاندارد یورو ۴ است.
لازم به ذکر است قبل از ابلاغیه هیات دولت برای واردات بنزین یورو ۴، امور بین الملل شرکت ملی نفت بر اساس قراردادهای منعقده قبلی اقدام به واردات بنزین سوپر طبق استاندارد جاری وزارت نفت می نموده است.
روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات